Övernaturligt!!

Jag som är Sims 3-nörd var ju tvungen att förbeställa Övernaturligt! Fick det förra veckan och jag ääääälskar det!! Inte för att jag hunnit spela så mycket, men jag har gjort en liten fé, och sen tänkte jag göra en massa generationer av en massa varelser. Jag har nåt behov av att göra en massa generationer när jag spelar sims, men jag brukar inte komma så långt. Men nu! Ska jag lyckas! Hoppas jag...
 
Förresten har jag installerat lite fler typsnitt till Gimp, bland annat det på bilden ovan, SimLLHP, och så har jag börjat tycka det är kul att göra såna här små collage (typ) i Gimp. Gjorde några random collage när jag hade tråkigt, med lite fler grejer än i det ovan, men till det här visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Jag hittade också en effekt som heter "Supernova" som jag har lekt lite med i mina bilder. "Supernova" är de där lysande stjärn-grejerna som ligger här och var på spel-fodralet :)
3
2013-01-12 14:25:36

Vore kul om du visade hur du gör grejen där kommentarerna kommer upp och hur många mega px. man ska ha:)

Svar: Menar du den här? http://cdn.publishme.se/cdn/7/2706696/images/2013/tillfallig_grej_50f17bc3ddf2b315e92e84c2.png
Om det var den du menade så kommer jag faktiskt för tillfället inte ihåg hur jag gjorde, men jag kan kolla upp det ;)
Kajsa

2013-01-15 18:09:07

Nej där kommentaren kommer upp:)

Svar: Jaha :P Jag hittade hur man gjorde här:http://www.designadinblogg.se/skapa-bubblor-eller-rutor-runt-kommentarerna/
Själva delarna till rutan har jag gjort i Gimp, ett gratisprogram som jag tycker fungerar helt utmärkt. Säg gärna till om det är något du inte fattar, jag hjälper gärna till om det behövs :)
Kajsa

2013-01-15 18:09:21

Var med och bestäm lite hur min nya design ska se ut, du kan så gärna spamma in kommentarer med
svar!! HÖRS.

Länk: http://mejjsy.blogg.se/2013/january/hur-ska-designen-se-ut.html#comment


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin