Recept: Vanilj-cupcakes med mjölkchoklad-frosting

 
Vaniljcupcakes (ca 12st)
 
2 1/4 dl vetemjöl
1 1/5 dl socker
1 1/4 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
75g minst rumsvarmt smör (Sätt helst i mikron några sekunder så att det börjar smälta lite.
1 dl mjölk
1 ägg
1 tsk vaniljpulver (eller 2 tsk vaniljsocker)
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda mjöl, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke.
Häll i hälften av mjölken och blanda smeten slät.
Vispa resten av mjölken med ägg och vaniljpulver.
Rör sedan ihop mjölblandningen med mjölkblandningen och rör om tills allt är blandat.
Fyll muffinsformar till 2/3, grädda i ugnen ca 17-23 min.
 
Mjölkchoklad-frosting (till ca 12 cupcakes)
 
200g mjölkchoklad
200g philadelphia
50g mjukt smör
50g florsocker
 
Smält chokladen och låt den svalna. Vispa philadelphia, smör och florsocker till en slät kräm. Tillsätt den avsvalnade chokladen. Vispa fluffigt.
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin