Sjuk-dagar

Usch, vad tråkigt det är att vara sjuk. Jag orkar ju ingenting, bara ligger och snorar och hostar och yrar hela tiden. Det enda positiva med att vara sjuk är att man får tid till att sträck-läsa och titta på film eller tv-serier. Eller skriva. Eller annat som man annars knappt har tid till.

Igår spenderade jag dagen med att bläddra bland nästan varenda tv-kanal som finns; kändes det som iallafall, försöka skriva, och dricka te. Det blev en väldig massa te. Jag drack 7-8 koppar, och det var väldigt stora koppar. Ställde fram fyra olika sorters te att välja mellan, och så honung självklart. Och en massa halstabletter. En liten buffé nästan.
Framåt kvällen igår kom finaste och bästaste Hanna och Ida över och lämnade ett paket stackars-Kajsa-hon-är-sjuk-kakor. Jag har världens bästa vänner som skämmer bort mig när jag är sjuk!

Idag kollade jag på nästan hela 8:de säsongen av How I Met Your Mother. En och annan tår föll, jag som gråter åt allting. Men inte för att det är sorgligt, utan för att det är så lyckligt. Ja, jag gråter verkligen åt allt. Som Barney's löjligt gulliga frieri till Robin. Har inte sett de senaste avsnitten så många gånger, så jag kände att jag behövde fräscha upp minnet inför säsong 9 som börjar om knappt 3 veckor.Längtar verkligen! Och så drack jag lite mer te. Fast idag blev det bara 2 koppar...

0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin