Tårtdekorering

Idag i skolan hade vi lite påsk-avslutning. Först två vanliga lektioner, sen skulle jag dekorera tårta till en tävling för högstadiet. Alla klasser hade varsitt lag med två som bakade och tre som dekorerade. Jag var sjuk när vi bestämde vilka som skulle vara med, men då hade klassen bestämt att jag skulle dekorera, för det kan jag... Förra veckan bakades tårtan och idag fick vi då dekorera.
Det fanns ju inte världens bästa tillbehör. Vi fick använda grädde, choklad, karamell-färg, strössel, mandariner på burk, ananas och vaniljsås. Typ. Ja... Jag är nöjd med tanke på de extremt dåliga dekorationerna vi fick använda.
Efter det var det "Påsksmällen", en liten konsert för högstadiet med sångare både från skolan och från andra ställen.
Sen fick vi äta tårtan med klassen och bara umgås lite, myys :)

0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin