Pythagoras Quest

I torsdags var jag i Olofström för distrikts-finalen i matte-tävlingen Pythagoras Quest.Det var kul, men lite drygt att sitta i en trång bil med min mattelärare och två dryga killar som pratar hockey hela tiden i drygt en timme varje sträcka.
För ett par veckor sen hade vi uttagning i skolan där de som ville fick skriva ett "prov", och de 3 bästa på skolan gick vidare till distrikts-finalen. Jag kom tvåa, och vi skrev samma prov som niorna ;) Han som var bäst på skolan går också i 8:an, och han som kom trea ville inte åka, så då fick den kom fyra åka iställer, och han går också i 8:an. Det säger kanske en del om mattekunskaperna på vår skola :P
I distrikts-finalen är det tre del-tävlingar. Efter tävlingarna vinner de 3 bästa lagen pengar, och vinnaren får åka på riks-final i Malmö. Vi kom 5:a av elva lag, och med tanke på att vårt lag enbart var 8:or är jag nöjd :)
Inte världens roligaste inlägg, men jag visste inte vad jag skulle skriva, och jag har inte bloggat på typ en vecka... :P
 
Förresten, det ser ut som att våren äntligen kommer!! Den här bilden tog jag vid 12-tiden idag :DD
 
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin