Nya blogg.se

De har ändra om blogg.se's bloggportal, och jag är lite förvirrad :/
Allt är helt annorlunda när man ska skriva inlägg, ändra bloggdesign osv.
Fast det finns så klart många positiva saker också. En positiv sak är att man nu kan lägga ett inlägg i flera kategorier, och man kan även tagga inlägget :DD Tänkte lägga det här inlägget i två kategorier och tagga det lite, bara för att se så att allt funkar :)
Det är också mycket lättare att ladda upp bilder. Man kan ladda upp flera bilder på en gång, och man behöver inte komma ihåg att ladda upp alla bilder innan man skriver inlägget. Man kan ladda upp alla bilder medan man skriver :)
Och nu har jag även blivit av med mitt problem att jag måste återställa kodmallarna när jag skrivit ett inlägg, för att det annars inte syns i arkivet eller kategorisidan. Iallafall var allt okej när jag skrev inlägget igår. Superskönt!
 
Uppdatering: Märkte när jag skulle kolla att inlägget såg bra ut, att bloggen såg helt konstig ut. Om den ser konstig ut för dig, testa att trycka på F5 ett par gånger, funkar inte det, tryck på inläggsrubriken "Nya blogg.se" så borde den sidan se normal ut. Sen är det bara att klicka på "tillbaka till startsidan" så borde hela bloggen se normal ut igen :)
 
Uppdatering 2: Det där med flera kategorier, jag lade det här inlägget i Allmänt och Bloggdesign. Dock ser ni ju i botten på inlägget att det ser ut som att det bara ligger i Allmänt (eftersom det var den första kategorin jag valde), men om man går in på kategorierna så syns inlägget i båda :) Och när det gäller taggarna så är de tydligen bara för att förenkla sökfunktionen på bloggen. Dock funkar inte sökfunktionen alls för mig (vet inte om det är på bloggen, eller om det bara är min dator), så det kanske inte är någon mening att använda taggarna över huvud taget. Säg gärna till om det går att söka i bloggen för er eller inte så jag vet om jag ska använda taggarna eller strunta i de.
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin