Tips: Snabbtorka nagellack

Hittade nyligen ett superbra tips för att nagellack ska torka: Iskallt vatten! Ta en skål med vatten, ställ i kylen ett tag, lägg i några isbitar, och när du har målat naglarna doppar du fingertopparna i det i 3-4 minuter! Det kommer vara svinkallt, men det är bara att stå ut ;)
Nu kanske vissa tänker "Men 3-4 minuter är ju jättelänge, då kan man ju lika gärna låta det lufttorka!". Men så här är det: Om du lufttorkar nagellacket tills det känns torrt är det igentligen inte torrt, för om du drar fingret mot nagellacket kommer det smetas ut. Men om du använder kallt vatten, smetas det inte när du drar fingret emot det. Det är väldigt bra om du gör t.ex en design med många lager nagellack, så behöver du inte riskera att allt smetas ut och blandar sig! Toppen va?
Jag sitter faktiskt och badar fingrarna i kallt vatten precis när jag skriver det här, och mina fingrar känns som isklumpar! XP

0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin