Glad midsommar!

Då var det midsommar då! Härligt, härligt! I år ska vi inte fira hemma utan hos en grannfamilj tillsammans med ett annat par.
Så, vad har jag gjort första sommarlovsveckan? Tja, mormor har fyllt år så jag virkade en liten tomte till henne (har ingen bild) och så var jag ju på lövmarknad igår inne i stan. Köpte en påse tryfflar, brända mandlar, en bit tyg, en hjärtformad sten som det stod "Dream" på och pressade löv till scrapbooking. Nu i efterhand ifrågasätter jag att jag köpte löven, jag kunde ju bara plockat från skogen och pressat själv... Av tygbiten jag köpte tänkte jag sy ett smyckesfodral och så ska jag också såsmåningom sy en väska. Så vi ska leta upp mammas symaskin som troligtvis står i garaget så att jag kan sy hemma istället för att vänta tills jag åker till mormor. Väskan jag ska sy är den på framsidan till Cath Kidstons bok (kolla första inlägget) och syckesfoddralet är också ett mönster från boken.
Juste, och så har jag fotat lite droppbilder. Det blev en cool färgexplosions-bakgrund. Fick inte jättemånga bra bilder men ett par. De kommer upp så fort jag har laddat upp bildena på datorn. Eller ja, tills pappa har laddat upp bilderna på datorn eftersom inte har en aning om hur man laddar upp bilder från systemkameran. Men de kommer någon gång iallafall!
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin