Recept: Marianne Cookies

Moahahaha! Jag kom äntligen ihåg!! xD
Det kanske blev lite märkliga mängder för ingredienserna, men original-receptet stod i amerikanska "cups", så jag har omvandlat det så gott det går.
 
 
Marianne Cookies
(ca 10-15st)
 
1 1/4 dl smör (rumstempererat)
1 1/4 dl ljust muscovado-socker
5/8 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vanilj
(drygt) 6 1/4 dl mjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk bakpulver
3 dl Marianne-kulor
1 1/2 dl chocolate chips
 
Värm ugnen till 190*C.
Vispa med elvisp smöret och allt socker tills det blir "krämigt", ungefär 3 minuter. Lägg till ägg och vanilj och vispa tills välblandat.
I en skål, blanda mjöl, salt, bikarbonat och bakpulver. Häll i mjölblandningen i smör-blandingen lite i taget under vispning. Blanda sedan i Marianne-kulorna och chokladen, vispa på låg fart tills ordentligt blandat. Ställ i kylen ett par minuter.
Skopa upp degen på ett bakplåtsklädd plåt, ungefär 6 kakor per plåt. Platta till degen lite grann. In i ugnen 13-15 minuter och låt sedan svalna lite grann på ett galler. Jag tycker de är godast när de fortfarande är lite varma, för då är chokladen fortfarande smält. Överblivna kakor kan förvaras i lufttät burk. Lycka till! ;)
1
2012-12-09 12:02:04

Hej, Jag har just nu en julkalender och i dagens lucka kan du vinna ett valfritt skal från trendcase delta gärna.

Kram


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin