Spindlar är svåra att göra

Igår bakade jag kakor. Sen skulle jag göra spindlar på, som kakorna i det här inlägget. Det var svårare än jag trodde. Från början försökte jag göra med långa coola ben som på de på bilden, men när jag insåg att det inte gick alls som jag hade tänkt så gjorde jag små korta ben istället. Det blev lite bättre iallafall. Kanske inte världens snyggaste spindlar, men ganska söta, haha.
Jag använde det bästa chocolate chip cookie-receptet någonsin, med mörk choklad. Vid ungefär 12-13 minuter tog jag ut de ur ugnen och satte på extra chocolate chips. I kakorna använde jag vanlig marabou, men uppepå satte jag sedan 3-4 "riktiga" runda chocolate chips. Sen fick kakorna stå i ugnen ett par minuter till, sen tog jag ut de och när kakorna hade svalnat spritsade jag på små ben på en av choklad-pluttarna. För att spritsa tog jag en vanlig plastpåse och klippte ett pyttelitet hål i hörnet.
 
Som ni ser på de två understa bilderna var det inte helt lätt, haha.
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin