Misslyckat påsk-godis

Igår när vi hade gäster skulle jag göra små praliner och dekorera de fint som små kycklingar sittandes i äggskal. Man kan väl säga att de blev inte alls överhuvudtaget som jag hade tänkt mig. Men goda var de :)

Först gjorde jag formar med choklad i små knäck-formar, de blev som planerat. Sen tänkte jag dekorera själva pralinerna som kycklingar. Men jag hade ingen gul choklad-färg, så jag fick rulla de i gult strössel som mamma hittade samma dag. Inte hade jag något orange till näbben heller, så jag fick improvisera med det jag hade och satte dit en guldig strössel-pärla, och till ögonen blev det mer strössel.
Pralinerna var inte de lättaste att rulla, och strösslet täckte jättedåligt, så de blev... Fula. Men goda :) Äsch, det blir nog bättre nästa gång ;)

0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin