Macarons med lemon curd

 
Jag är så grymt nöjd med de här. Detta är mina första ordentliga macarons. De med saltkola som jag gjorde för ett tag den blec ju bra, men det såg ju inte ut som macarons. De var inte fina. De här ser ut som macarons. Det ser ut som macarons!
Det enda negativa med de här, det är att de inte är riktigt runda. När jag skulle spritsa ut de här kom jag på att det var onödigt att använda en rund tyll, så jag klippte ett hår i spritspåsen istället. Men jag råkade klippa lite snett, så det blev inte så bra... Nästa gång använder jag tyll!
De blev riktigt goda också! Skalen är inte smaksatta, bara färgade med gul pastafärg, och emellan är det lemon curd.
Jag använde Mia Öhrns recept från hennes bok 'Macarons, Cupcakes & Cakepops', så det kommer jag defintivt att fortsätta använda!
Vad gjorde jag de här macaronsen till då? Jo, min konfirmation som gäde rum igår! Yey! Vi hade världens grymmaste predikan i form av ett tv-program. Typ en talkshow eller en morgonsoffa. Jag spelade Professor Klockstapel som förklarade treenigheten. Sen hade vi en intervju, en presskonferens med Jesus och ett klipp från en familjs frukostbord där de pratade om den heliga anden.
Allting gick kanonbra och jag har haft så roligt med denna fantastiska grupp! Jag kommer sakna allt vi gjort såå mycket!
5
2013-08-20 09:41:47

AH muuums:D

Svar: Gud ja, såå gott :D
Kajsa

2013-08-20 09:46:01

Mums :)

Svar: Macarons är ju underbart gott! :)
Kajsa

2013-08-20 09:46:16

vad fina dina blev!!
kika gärna in i min blogg kram

Svar: Tack så jättemycket! :)
Kajsa

2013-08-20 09:47:39

Åh de är jättefina och ser goda ut :-)

Svar: Tack så mycket, det var de! ;)
Kajsa

2013-08-20 12:01:49

fin blogg, titta gärna in på min och lämna en komentar!

Svar: Tack så mycket! :)
Kajsa


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin