Poängjakt och sommarläsning

Jaha, två roliga skoldagar har då gått förbi, imorgon börjar vi med vanliga lektioner.

Första dagen var det mycket info, sedan poängjakt för alla niorna. Vi fick en lista på lite vanliga saker och lite udda saker, samt uppdrag som gav en massa extra poäng. Vi fick gå var vi ville, så vi gick till en kompis som bodde i närheten och plockade på oss så mycket som möjligt, som en gummistövel, is, peruk, IKEA-katalog och en Kalle Anka-tidning. Vårt lag vann överlägset, med 300p mer än tvåan. Än så länge har vi inte fått något pris, men vi ska tydligen få det.

Idag tog vi oss till en ö utanför stan där vi spelade brännboll i regnet och sedan satt vi vid stranden och myste i solen. Märkligt väder...
Då avslöjades också vinnaren i sommarläsnings-tävlingen vi hade. De som ville vara med fick hålla koll på hur många sidor man har läst över sommaren, och den som läste mest vann. Gissa vem som vann då? Jo, jag! Fick ett bio-presentkort på 100kr som jag ska försöka spara till Catching Fire i November. Jippie!

Jag hade tänkt ta med mig kameran, men vågade inte då det regnade på morgonen, så det blev bara mobil-bilder.

0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin