Egna iPhone-skal

Hittade det här roliga "pysslet" för ett tag sen hos Cochise, och var genast på jakt efter ett genomskinligt skal till min feleton (Ja, det heter feleton, duuh) ;)
Mitt skal hittade jag på Teknikmagasinet, men jag vet att de har till iPhone 4 på panduro. Det jag hittade konstade 50:-, precis som det på Panduro, så jag är nöjd. Och så är mitt skal gjort av en återvunnen plastflaska också, så det är ju bra. Lite gulaktigt är det, fast det märks knappt :)
Iallafall, när jag hade hittat skalet letade jag upp lite roliga bilder och citat, och vips så hade jag 34 skal! Det kommer nog bli fler, om jag känner mig rätt...
 
Så gör du:
 
Köp ett genomskinligt skal, om du inte redan har ett, som passar din smartphone.
Leta upp en mall på internet som matchar din telefon, eller gör en egen.
Leta upp bilder som du vill ha som skal, eller varför inte använda färdiga scrapbook-papper?
Om du använder bilder du har hittat på din dator kan du passa in de i mallen med något redigerings-verktyg, om du vet hur man gör. Jag gjorde det i Gimp. Du kan också bara skriva ut bilderna hela och sen klippa ut formen.
Klipp ut bilden så den passar i ditt skal, och glöm inte hålet för kameran!
Lägg bilden inuti skalet. Du behöver inte använda lim eller tejp, eller nåt sånt. Sen sätter du skalet på telefonen som vanligt, och du har ett eget-designat skal!
Vill du ha ett nytt skal är det bara att ta ut bilden och sätta i en ny. :)
 
(De 3 sista bilderna ändras när du håller musen över)
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin