Fanfiction och DeviantArt

Har hittat 2 lite roliga hemsidor :)
Den ena är fanfiction.net där man kan lägga upp fanfictions man har skrivit. För er som inte vet, så är en fanfiction en berättelse baserad på en annan bok, tv-serie, film eller nåt annat random man vill skriva om. Jag håller på att skriva en fanfiction om Hungerspelen (Världens bästa böcker!!) men istället för att skriva om samma karaktärer fast en annan handling har jag hittat på egna karaktärer, och min berättelse utspelar  sig under de 68:nde hungerspelen (böckerna utspelar dig under de 75:te).
Jag skriver om Phoenix från Distrikt 8 som är lite av en rebell. När det kommer besökare från huvudstapen stjäl hon pengar från de, och varje dag efter skolan smiter hon över till Distrikt 10 genom ett hål i staketet och jagar tillsammans med sin vän Mia och säljer sedan på Distrikt 10's Svarta Marknad. Men sen blir hon utvald till Hungerspelen, och ingen frivillig vill ta hennes plats. Ni får gärna läsa den, men bara så ni vet; den är skriven på engelska. Man behöver inte vara medlem för att kunna läsa andras berättelser ;)
Ni hittar berättelsen här.
Den andra sidan är deviantart.com där man kan lägga upp bilder man har ritat eller fotat. Jag lägger själv upp lite bilder jag fotar, har dock inte laddat upp jättemånga än, men det tar sig ;) Ni kan se min sida här, och man behöver inte vara medlem för att se andras bilder. Förresten, så kom jag på världens bästa användarnamn. Cupcaketastical. Punkt. Slut. ;D
Om ni gillar manga kan jag också starkt rekomendera att ni kollar in min kompis deviantart-sida. Hon är gryn på att rita manga! Hon ritar allt på datorn, och det ser då sjukt proffsigt ut! Ni kan hitta hennes sida här.
0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin