Dag 5 - Hur jag gör mitt hår

Wohoo! Vad kul och få de hur jag gör mitt hår :P
Jag fixar mest med mitt hår direkt efter att jag har duschat, för att det inte ska se helt konstigt ut. Mitt hår är lite vågigt, men jag gillar det bättre rakt. Speciellt efter att jag har klippt mig, för då ser man min frisyr bättre :)

Efter att jag har duschat torkar jag det lite lätt med handduken så att det inte ska droppa för mycket. Sen borstar jag igenom håret noga och fönar det sedan. Ibland brukar jag borsta och föna samtidigt. Det är lite svårt att förklara, men man sätter liksom borsten på ena sidan håret, och hårfönen på andra, och sen drar man neråt. Typ. Jag försökte ta en bild på det, men det gick inte så bra.



Jag fönar inte håret helt, utan låter det vara lite fuktigt.



Sen tar jag den här lilla saken, eftersom jag plattar håret. Som ni ser på flaskan, eller vad man nu ska kalla den, så står den "Strength".



Sen plattar jag med min fina lilla plattång som jag fick som premie när jag sålde jultidningar för evigheter. När jag fick den brukade jag inte platta håret, jag tog den bara för att det inte fanns något annat kul. Och det var väl bra, antar jag. Nedanför ser ni bild på innan jag har plattat håret och efter.


0

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin