Små gubbar

På senaste tiden har jag gjort små gubbar i cernitlera. Jag tänkte att jag ska göra en stor stad som alla gubbarna får bo i. Men än så länge är det bara gubbar som görs.











Bild 1 är Jesus tillsammans med Maria, Josef och storasyster Sofia (Ja, Jesus har en storasyster).
Bild 2 är bandet Änglakören (De är även Jesus änglakör) som består av sångaren Mick och gitarristerna Dan (Vänster) och Jocke (Höger). De letar efter en trummis, men har än inte hittat någon lämplig :)
Bild 3 är Borgmästare Bertil.
Bild 4 är bagartanten Greta. Hon jobbar själv på Gretas Bageri och bakar alla bakelser och tårtor i hela staden.
Bild 5 är tre stycken hårmonster. Hårmonstrena är gubbarnas husdjur. När hårmonstrena föds är de genomskinliga, sedan ändrar de färg så att de matchar sin ägare. Den stora blåa heter Blobb och är Borgmästare Bertils. Den mellanstora vita heter White och är Micks. Den lilla ljuslila heter Lillan och är Gretas.

Det var alla jag har gjort än så länge. Ideér jag har för framtida gubbar är en polis, en aikido-gubbe, en galen vetenskapsman, en vampyr och en brandman. Eller, igentligen vet jag flera, men just de 5 är önskemål från andra. Om du själv har någon idé, skriv gärna en kommentar. Skriv gärna en kommentar även om du inte har någon idé, för det känns väldigt tomt när jag inte får kommentarer... :(
Sen tänkte jag också göra en gubbe till varje person i min klass. En gubbe som påminner om varje person. Vampyren jag skrev om innan är till Ida i min klass, för hon är galen i vampyrer.
1
Kristin
2011-08-30 23:36:31

Vilka fina små figurer, du kan väl göra en mormor. Kram!


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Kajsa

Kajsa

Jag som äger den här bloggen heter Kajsa och är 15 år. Jag är en glad och kreativ tjej som skriver om min vardag och mina många intressen.

Kontakt: [email protected]
bloglovin
bloglovin